Esimerkkitiedote

Julkaisuvapaa 15.11.2005

Riivattu Anssi Kela voitti kuvakilpailun

Paras sanoma- ja asiakaslehtikuva 2005 -kilpailun tulokset julki

NYT-lehden 45/2005 kannen kuva Anssi Kelasta voitti Turun kauppakorkeakoulun yhteisöviestinnän kurssin kuvakilpailun. Kilpailun tulokset julkaistiin maanantaina 14.11.2005. Voittaneessa kuvassa Anssi Kela kuvattiin punaiseksi paholaiseksi. Kuva loi kilpailun arvostelijoille mielikuvan Anssi Kelan juuri ilmestyneestä levystä, joka on henkilökohtainen kerronta elämää koetelleista kokemuksista.

Muut palkitut

Toiseksi arvioitiin kuvituskuva Santa Haminasta, joka oli julkaistu Helsingin Sanomain Kotimaa-osastossa 11.11.2005. Kuva loi symbolisilla merkityksillään lukijalle tekstiä tukevan tunnetilan ja haastoi lukijan pohtimaan mielipiteitään.

Kolmannen sijan kilpailussa saavutti Urheilulehdessä 45/2005 julkaistu mainoskuva automerkistä Peugeot 307. Mainoskuva puhutteli ja pakotti lukijan keskittymään mainoksen sanomaan.

Kilpailuun osallistui kaiken kaikkiaan 6 kuvaa. Ilman mainintaa jäivät mainoskuva tunnelmallisesta perhelomasta Lapissa, humoristinen kuva hiihtoharrastuksesta sekä satiirinen kuva asevelvollisuudesta.

Yhteisöviestinnän kurssin kuvakilpailu

Turun kauppakorkeakoulussa syksyllä 2005 pidettävällä yhteisöviestinnän kurssilla järjestettiin kuvakilpailu Paras sanoma- ja asiakaslehtikuva 2005. Kilpailussa palkittiin kaikkiaan kolme työtä, jotka olivat parhaiten kuvan avulla pystyneet vaikuttamaan lukijaansa. Kuvakilpailun raatina toimi yhteisöviestinnän kurssin ryhmä 6. Kilpailun arvostelun kriteereinä käytettiin kuvan puhuttelevaa ominaisuutta ja sanoman selkeyttä.

Lisätietoja: Maija Mikkula 040-1010000